Rozhovor s Tomášem Pospíšilem z CMZS o zabezpeční domácnosti

10.2.2021
Petr Broža
12 minut čtení
Rozhovor s Tomášem Pospíšilem z CMZS o zabezpeční domácnosti

Dnes jsem si k rozhovoru pozvali Tomáše Pospíšila, předsedy z Cechu mechanických zámkových systémů, se kterým jsme se bavili o zabezpečení domácnosti. Kde Češi nejčastěji chybují? Jaké metody zabezpečení se používají nebo jaké jsou trendy do budoucnosti?

 

Dobrý den, pane Pospíšile, mohl byste představit Cech mechanických zámkových systémů ČR, z. s.?
Cech mechanických zámkových systémů (CMZS) je oborová organizace, sdružující podnikatele, fyzické i právnické osoby, které podnikají a působí v oblasti výroby klíčů a montáží mechanických, mechatronických, elektronických a kombinovaných zábranných prostředků – zámkových systémů. A to již od roku 1994, působíme na trhu již 27 let a řadíme se mezi velmi tradiční subjekty neziskového sektoru v ČR.
Naše organizace pomáhá se zabezpečením majetku – tedy různých typů objektů ve všech segmentech rezidenční a komerční oblasti. Takřka neexistuje budova, ke které bychom neuměli vytvořit bezpečnostní posudek, zohledňující veškerá rizika páchání majetkové trestné činnosti, z hlediska účelu stavby, architektonického řešení i potřeb a komfortu obsluhy přístupu pro rezidenty či uživatele. Jinými slovy naši členové umí zhodnotit a navrhnout skutečně účinná řešení komplexního zabezpečení objektu, včetně doporučení konkrétních produktů a nabídky odborné montáže a následného servisu a údržby.

cech


Kdo je váš typický člen?
Náš typický člen je profesionál, působící na trhu – ať již jako OSVČ nebo firma, a skutečný matador řemesla ve svém oboru. Sdružujeme špičkové odborníky, kteří svoji praxi provozují často mnoho let a jsou zavedenými subjekty v regionu. Jsou to zámkaři, zámečníci, nouzové otvírací služby anebo firmy, které se zabývají komplexním zabezpečením a nabídkou širokého sortimentu produktů od řezání náhradních klíčů přes instalaci bezpečnostních dveří až po sofistikované elektronické přístupové systémy. Naši členové působí v rámci všech regionů ČR, jejich seznam můžete nalézt na našem webu.
Každý si tak může najít svého odborníka co nejblíže místu bydliště.

 


Můžete se pochlubit, co vaše organizace dosáhla?
Náš cech je přední oborovou asociací a garantem mechanického, mechatronického i elektronického zabezpečení majetku v ČR a spolupracujeme s mnoha státními institucemi, které naší činnosti dávají oficiální záštitu. Dlouhodobou spolupráci máme, jako jediná nezisková organizace s Policií ČR, Ministerstvem vnitra ČR – Odborem prevence kriminality (se kterými děláme několik projektů). Působíme jako aktivní člen Poradního sboru MV-ČR. Jsme členy Bezpečnostní sekce Hospodářské komory ČR a mezinárodní pracovní skupiny prevence kriminality TC 321 v rámci Evropské Unie.
Dále jsme autory prevenčního projektu Bezpečná země a projektu Zabezpečte se, který se pyšní stejnojmennou mobilní aplikací, kterou jsme vyvíjeli pro Policii ČR.
Působíme také jako odborný konzultant pro televizní kanál ČT1, Nova a internetový portál Novinky.cz, kde vystupujeme v reportážích na témata zabezpečení, krádeží apod. – více najdete na našem webu v sekci Napsali o nás či Aktuality.
Tedy máme toho na kontě poměrně hodně. V loňském roce jsme kompletně přebudovali webové stránky, které nabízí občanům srozumitelné informace a odkazy na naše členy a možnosti, které veřejnosti nabízíme.

 


Zaujal nás váš projekt Bezpečná země, jaká je úloha tohoto projektu?
Tento projekt seznamuje širokou laickou veřejnost se všemi aspekty zabezpečení majetku a s problematikou norem, požadavků na úroveň zabezpečení a s rozdíly mezi výrobky, které se vyskytují na našem trhu. Hlavní úlohou je doporučení kvalitních a zejména certifikovaných výrobků od tradičních a prověřených tuzemských a evropských výrobců, které jsme zařadili do publikace – KATALOG DOPORUČENÝCH VÝROBKŮ.
Tato publikace je volně ke stažení a občané zde naleznou komplexní informace, jak správně zabezpečit svůj majetek na co hledět, co požadovat u prodejců, již zmiňovanou nabídku konkrétních produktů různých značek a také kontakty na členy CMZS.
Ze zkušenosti víme, že povědomí o správných způsobech zabezpečení je mezi lidmi stále velmi nízké. I díky tomu, že na trhu působí „šmejdi“ a nekalí prodejci/dovozci s „no name“ produkty z asijských zemí. Občan tak stěží zjistí, co je skutečně účinný certifikovaný bezpečnostní produkt, a co pouze předražená věc, která se jen jako bezpečnostní tváří. I proto, ve spolupráci s předními výrobci, uvádíme tento Katalog doporučených výrobků a deklarujeme široké veřejnosti, že jsme nezávislým zdrojem ověřených a skutečně platných, legislativně podložených a aktuálních informací na trhu.

cech

 

Můžete čtenářům poradit, jak nejlépe zabezpečit byt?
V otázce bytu je to vždy zejména o vstupních dveřích – tedy sestavě dveřního uzávěru (zárubeň, dveřní křídlo, cylindrická vložka, kování) celá sestava by měla být bezpečnostní a certifikovaná. Dále se jedná o polohu bytu – zdali jde o přízemní byt nebo 1-2 NP (z důvodu možnosti vloupání do bytu např. přes balkon, okna). Jedná se také o cennosti – z důvodu pořízení trezoru. Nebo celkovou hodnotu vybavení. Vše ovlivňuje také pojistka a pojistné podmínky na úroveň zabezpečení, z důvodu limitů pojistného plnění při škodní události (vloupání). Nicméně každý byt má svá specifika v rámci polohy v daném bytovém domě, řešení centrálního vstupu do objektu a dalších aspektů. Ideální proto je pozvat si našeho člena, ke zhodnocení konkrétního bytu a návrhu řešení.

 


Co Češi v rámci zabezpečení podceňují?
V drtivé míře se jedná o cylindrické vložky, které mají někteří i 20 let. Přitom životnost vložky z hlediska míry její bezpečnosti, možnosti překonání pachatelem nebo pořízení kopie klíče je 5-7 let. Poté doporučujeme její výměnu bez ohledu na to, že ještě „zcela a bez problémů funguje“. Vložka po této době přestává být plně bezpečnou. A to např. z důvodu končícího patentu (pak vám kopii klíče vyřežou všude i bez předložení bezpečnostní karty a mnoho dalších úskalí).
Dalším nešvarem jsou obyčejné např. voštinové/dřevěné dveře a v nich drahá vložka ve 4 bezpečnostní RC třídě, navíc v kování bez překrytu. Takové řešení pozbývá smyslu – je třeba řešit dveřní uzávěr komplexně. „papírové dveře v obyčejném futru“ drahá bezpečnostní vložka nespasí…
Takových případů je moře. Češi, jako spořivý národ, mají ve zvyku takové věci řešit vždy jen částečně – v domnění, že „takhle to přeci stačí…ta fabka stála tolik peněz…“ a neuvědomí si, že kritická místa nemají ošetřená vůbec.
Ze spolupráce s Policií ČR – oddělením majetkové trestné činnosti máme k dispozici statistiky míst, kudy pachatelé vnikají do různých objektů – a trendy jsou stále stejné.

 


Jak se zloděj dostane nejčastěji do objektu?
Navazuji na předchozí otázku. Metody násilného vniknutí i ta „kritická místa kudy“ se stále opakují. Z důvodu nedostatečného – nesprávného zabezpečení vstupních vchodových dveří nebo zadních vstupů – je to nejčastěji dveřmi. U přízemních objektů pak často okny, balkonovými dveřmi. Ale i střechou. Vynalézavost pachatelů a jejich organizovanost se bohužel vyvíjí stejně tak, jako se inovují bezpečnostní produkty a technika.
Zvláštní skupinu nově tvoří osoby, kteří svoji trestnou činnost páchají pod vlivem omamných látek. Takový zloděj totiž velmi často nejedná s opatrností, rychlostí a nenápadností, jako u „střízlivého“ pachatele s úmyslem. Člověk pod vlivem drog je v kategorii náhodných, příležitostných pachatelů, kteří nemají často motiv. Jsou schopni při vloupání použít i velmi hrubého násilí a hlasitého počínání. Proto je opět třeba na daný objekt, který se má zabezpečit, hledět komplexně a se zkušenostmi, které mohou nabídnout naši členové.

 


Co si myslíte o nových formách krádeží, pomocí hackingu? V dnešní době jsou již běžná různá řešení chytré domácnosti. Jsou bezpečné?
Hacking je spíše věcí ochrany kryberprostoru, šifrování a internetu. Většina řešení chytrých domácností funguje na principu uzavřeného okruhu domácí wi-fi a obsluhuje domácí spotřebiče, pohybové senzory, kamery apod. napojení na vnější internetovou síť je pouze pro zobrazení či ovládání prostřednictvím mobilního telefonu nebo vzdáleného připojení přes veřejnou síť. Možnost nabourat se do takového systému si neumím reálně dost dobře představit. Nejen z hlediska vybavení, které by k tomuto bylo zapotřebí, ale i jiných aspektů. Takový typ zabezpečení se nedá hacknout jako bankovní účet. Samozřejmě i v tomto případě je třeba důsledně hledět na úroveň pořizované technologie.
Naopak, sofistikovaná mechatronická, elektronická řešení zabezpečení do většiny rezidenčních i komerčních typů objektů považuji za jedna z nejlepších na současném trhu. Úroveň ochrany a zabezpečení ruku v ruce s nesrovnatelně snadnějším a pohodlnějším komfortem obsluhy pro uživatele z nich činí perfektní volbu.
Rovněž u tohoto typu zabezpečení mohu vřele doporučit služby a nabídku našich členů.

 cech

 


Co je z elektronických systémů lepší – kamerový nebo zabezpečovací systém?
Tyto systémy se takto nedají porovnávat. Jednat se vzájemně doplňují a pak, každý je určen k němu jinému. Kamerový systém má primární funkci střežit daný prostor a odradit pachatele od zamýšleného vloupání. Ten tak riskuje, že bude zaznamenán. Nicméně kamerový systém jako takový – pachatele zkrátka a jednoduše v ničem nezadrží – a část ose stává i to, že pachatel s kapucí na hlavě vykrade objekt a uteče ještě před příjezdem ostrahy (v případě napojení objektu na PCO – pult centrální ochrany).
Naproti tomu zabezpečovací systém má za úkol fyzicky zabránit pachateli v jeho pokusech o násilné vniknutí – svým odoláním před použitím destruktivních (hrubé násilí) i nedestruktivních (např. vyplanžetování/vyhmatání cylindrické vložky) metod.
Tedy oba systémy by měly působit ideálně společně. A pokud zvolit jen jeden z nich – nezbytný je v každém případě zabezpečovací systém. Kamery jsou spíše nástavbou, která má smysl zejména při důkazním prokazování přítomnosti pachatele na místě činu.

 


Jsou v zabezpečení viditelné nějaké trendy? Jak to bude v budoucnu?
Zajisté, a vše jde směrem k propojování s elektronikou. Mechanická zábrana je a vždy zůstane naprostým základem. Pokud vypne proud, nebo se vybijí baterky… jakýkoliv – byť sebelepší elektronický zabezpečovací systém přestane fungovat. Proto je třeba mít vždy mechanickou bariéru v základu a na ní stavět mechatronické a elektronické komponenty pro usnadnění obsluhy a vyšší uživatelský komfort. Pokračujícím trendem bude ovládání pomocí mobilních zařízení a souvisejících aplikací a sdružování zabezpečovacích a přístupových systémů do jednoho rozhraní, odkud se dá vše řídit i vzdáleně.

 


Plánujete nějaké novinky pro tento rok?
V tomto roce se chceme ještě více zaměřit na nabídku služeb našich členů přes internet. Pracujeme také na novém projektu s partnerskou asociací MEZA – Národním sdružením výrobců zámků a stavebního kování. O čem projekt bude ještě nebudu prozrazovat.
S aktuálními novinkami a děním se veřejnost může seznámit prostřednictvím našich Mini Zpravodajů, které vydáváme v elektronické podobě – naleznete na našem webu, stejně jako sekci aktualit.
Očekávanou novinkou je rozšíření mobilní aplikace (ke stažení zdarma) ZABEZPEČTE SE, které chystáme s Policií ČR a dalšími partnery.

Obsah článku

triangletriangle

Chcete se na něco zeptat? Zajímá vás něco?

Jméno a příjmení
Telefon
E-mail
Zpráva
bgbg

Ochrana osobních údajů

Společnost REAL SPEKTRUM, a.s., se sídlem Praha 1, náměstí Republiky 656/8, Staré Město, PSČ 110 00, IČ: 25314718, zapsaná u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 6807, hlavní kancelář, provozovna a adresa pro doručování: Brno, Lidická 77, č.p. 718, PSČ 602 00, předkládá svým klientům informace o zpracování osobních údajů, tedy jaké jsou naše zásady pro zpracování osobních údajů, jaké osobní údaje zpracováváme, jaký je zdroj těchto údajů, za jakým účelem a po jakou dobu údaje uchováváme, komu je poskytujeme a jaká jsou Vaše práva jako subjektu těchto údajů.

JAKÉ JSOU NAŠE ZÁSADY PRO ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Při zpracování osobních údajů postupujeme podle platných právních předpisů, především Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Dbáme na bezpečnost při zpracování osobních údajů a rozsah jejich zpracování omezujeme na nezbytné minimum. Se zásadami pro zpracování osobních údajů seznamujeme klienta při uzavírání obchodu nebo při poskytnutí služby. Tento dokument je volně dostupný v sídle a hlavní kanceláři naší společnosti a na našich internetových stránkách www.realspektrum.cz. Stejným způsobem budou oznamovány jeho změny, resp. bude zpřístupňováno aktualizované znění tohoto dokumentu.

JAKÉ OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME

- identifikační údaje: jméno, příjmení, titul, datum narození, rodné číslo (bylo-li přiděleno), rodinný stav, včetně případné úpravy majetkového režimu manželů, zejména rozsahu společného jmění manželů,
- kontaktní údaje klienta: telefonní číslo, e-mailová adresa, adresa trvalého pobytu, případně jiného pobytu na území ČR, korespondenční adresa (je-li odlišná od adresy trvalého pobytu),
- fyzická osoba podnikající – obchodní firma, odlišující dodatek, místo podnikání, IČO, daňové identifikační číslo,
- údaje o nemovitosti či jiném majetku, jichž se obchod dotýká
- údaje zpracovávané za účelem plnění povinností vyplývajících ze zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu: místo narození, státní občanství, pohlaví, druh a číslo průkazu totožnosti, stát/orgán, který průkaz totožnosti vydal, doba platnosti průkazu totožnosti, informace o tom, zda jde o politicky exponovanou osobu či osobu podléhající mezinárodním sankcím, údaje o majetkové a řídicí struktuře klienta – právnické osoby a angažmá fyzických osob ve struktuře, údaje o původu a zdroji majetku klienta.

Shora uvedené údaje jsou pro nás nezbytné pro přípravu smluvních dokumentů s našimi klienty; tyto údaje nám tedy za tímto účelem jako náš klient poskytujete dobrovolně a bez jejich poskytnutí nelze navázat obchodní vztah ani Vám poskytnout službu. V případě, že bychom tyto údaje chtěli využít k jinému účelu, než k činnosti vyplývající z našeho smluvního vztahu s Vámi, nebo k plnění povinností, které nám vyplývají z právních předpisů, budeme ke zpracování Vašich údajů potřebovat Váš souhlas.

Mimo výše uvedené údaje shromažďujeme také soubory cookie a další nástroje pro analýzu webu, které automaticky získávají informace o Vás, pokud používáte stránky www.realspektrum.cz. Mezi tyto údaje patří například:

informace o tom, který webový prohlížeč používáte, podrobnosti o webových stránkách, které jste si prohlédli, odkazy, na které jste klikli apod.

Více informací o používání cookies a nástrojů pro analýzu za účelem zkvalitnění poskytování služeb na webu www.realspektrum.cz naleznete

Z JAKÝCH ZDROJŮ ZÍSKÁVÁME OSOBNÍ ÚDAJE

Přímo od klienta při žádosti o poskytnutí informací ohledně našich služeb, při jednání o zprostředkování realitního obchodu nebo při následné realizaci tohoto zprostředkování; dále z veřejných rejstříků a seznamů (například obchodní rejstřík, živnostenský rejstřík, evidence katastru nemovitostí apod.).

ZA JAKÝM ÚČELEM A PO JAKOU DOBU OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME

⇒  bez souhlasu klienta

- za účelem realizace obchodního vztahu či poskytnutí služby – zpracování osobních údajů je nezbytné pro řádné plnění práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu s klientem; za tímto účelem jsou na základě oprávněného zájmu osobní údaje klienta zaneseny do naší databáze
- pro plnění povinností vyplývajících ze zákona (např. dle zák. č. 563/1991 Sb., o účetnictví, zák. č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu apod.)
- za účelem ochrany svých práv a právem chráněných zájmů

⇒  se souhlasem klienta zpracováváme pro marketingové účely následující údaje: jméno, příjmení a e-mailová adresa

Osobní údaje uchováváme pouze po dobu nezbytně nutnou pro realizaci obchodního vztahu, poskytnutí služby a ochranu svých práv a právem chráněných zájmů dle příslušných právních předpisů, nejdéle však po dobu pěti let od ukončení obchodu či obchodního vztahu. Pro plnění našich povinností stanovených příslušnými právními předpisy, zejména v souvislosti s vedením účetnictví a daňové evidence, osobní údaje uchováváme po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy pro jednotlivé údaje a doklady.

Údaje a doklady pro účely povinností dle AML zákona zpracováváme a archivujeme po dobu 10 let od ukončení obchodu či obchodního vztahu.

Osobní údaje zpracovávané na základě udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů zpracováváme po dobu uvedenou v tomto souhlasu, případně po dobu do jeho odvolání.

KTERÝM TŘETÍM OSOBÁM POSKYTUJEME OSOBNÍ ÚDAJE

Osobní údaje zpracováváme jako správce prostřednictvím svých zaměstnanců nebo prostřednictvím třetích osob – zpracovatelů, přičemž vždy zajišťujeme vysokou úroveň zabezpečení osobních údajů našich klientů. Našimi zpracovateli jsou spolupracující společnost HLADKY.LEGAL advokátní kancelář s.r.o., se sídlem Orlí 483/1, 602 00 Brno, IČO: 05277493, správce IT sítě Jiří Zemek, se sídlem Vodárenská 206/12, 664 91 Ivančice, IČO: 72307846, poskytovatel realitního softwaru a správce webových stránek Realman s.r.o., se sídlem Družstevní 421/1, 679 04 Adamov, IČO: 26227461, poskytovatel e-mailového klienta FASTER CZ spol. s r.o., se sídlem Jarní 1064/44g, Maloměřice, 614 00 Brno, IČO: 60722266, zpracovatel účetnictví SLUNEX spol. s r.o., se sídlem Eleonory Voračické 659/22a, 616 00 Brno, IČO: 63484340 a poskytovatel systému pro zpracování e‑mailů Ecomail.cz, se sídlem Na Zderaze 1275/15, 120 00 Praha 2, Česká republika. Údaje našich klientů poskytujeme třetím osobám i v případech, kdy jsme povinni na základě platných právních předpisů tyto údaje zpřístupnit a předat – zejména orgánům státní správy, soudům, orgánům činným v trestním řízení, exekutorům, notářům, insolvenčním správcům apod. Osobní údaje předáváme třetím osobám také za účelem ochrany našich práv a právem chráněných zájmů (například našim spolupracujícím advokátním kancelářím). Rozsah poskytnutých osobních údajů bude v takovém případě omezen pouze na údaje nezbytné pro úspěšné uplatnění našeho nároku. Na žádost klienta poskytneme jeho osobní údaje i dalším třetím osobám, vždy však pouze v nezbytně nutném rozsahu a pouze v souvislosti se službami, které pro naši společnost nebo pro klienta tyto třetí osoby zajišťují. Jedná se například o našeho spolupracujícího znalce za účelem vyhotovení znaleckého posudku o ceně nemovitosti nebo finančního poradce za účelem zpracování nabídky na financování koupě nemovitosti apod.

Údaje zpracovávané dle AML zákona mohou být předávány dle příslušných právních předpisů příslušným orgánům veřejné moci a orgánu dozoru nad plněním povinností dle AML zákona. Orgánem dozoru pro plnění povinností dle AML zákona je Finanční analytický úřad.

JAKÝM ZPŮSOBEM ZPRACOVÁVÁME OSOBNÍ ÚDAJE

Osobní údaje zpracováváme a uchováváme v elektronické podobě prostřednictvím prostředků výpočetní techniky, a dále v listinné podobě. Zpracování osobních údajů zahrnuje jejich zaznamenávání, pořizování kopií listin a dokumentů, hodnocení a archivaci. Osobní údaje klientů v listinné i elektronické podobě uchováváme ve služebních prostorách naší společnosti, kam je nepovolaným osobám zamezen přístup běžnými prostředky (zamčené dveře, osobní dohled zaměstnanců společnosti apod.). Přístup k osobním údajům je omezen pouze na zaměstnance společnosti a výše uvedené zpracovatele. Všechny tyto osoby jsou vázány zákonnou nebo smluvní povinností mlčenlivosti. Přístup k osobním údajům klienta je rovněž chráněn systémem přístupových hesel a práv.

JAKÁ PRÁVA MÁTE JAKO SUBJEKTU ÚDAJŮ

Ve vztahu k osobním údajům zpracovávaným pro účely plnění smlouvy o realitním zprostředkování a/nebo smlouvy o zprostředkování či jiném poskytování služeb má klient tato práva:

Právo na přístup k osobním údajům znamená, že klient má právo od nás získat informace o tom, zda zpracováváme jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Klient má také právo, abychom mu bez zbytečného odkladu opravili na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má klient právo kdykoli doplnit.

Právo na výmaz osobních údajů představuje jinými slovy vyjádřenou naši povinnost zlikvidovat osobní údaje, které o klientovi zpracováváme, pokud jsou splněny určité podmínky a klient o to požádá. Toto právo se netýká údajů zpracovávaných podle AML zákona, údajů nezbytných pro plnění našich dalších zákonných povinností a ochranu našich oprávněných zájmů.

Klient má právo, abychom v určitých případech omezili zpracování jeho osobních údajů. Proti zpracování, které je založené na našich oprávněných zájmech, na oprávněných zájmech třetí osoby nebo je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu či při výkonu veřejné moci, má klient právo kdykoli vznést námitku.

Právo na přenositelnost údajů dává klientovi možnost získat osobní údaje, které nám poskytl, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci nebo, pokud je to technicky možné, požadovat, aby byly předány přímo mezi správci .

Klient má právo kdykoli odvolat udělený souhlas nebo změnit jeho rozsah ve vztahu ke zpracování osobních údajů, které jsou zpracovávány na základě souhlasu. Ve vztahu k ostatním důvodům zpracování se právo kdykoli odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů neuplatní, s výjimkou případů stanovených zákonem.

V případě, že bude klient jakkoli nespokojen s námi prováděným zpracováním svých osobních údajů, může podat stížnost přímo nám, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Více informací o právech klienta je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů www.uoou.gov.cz.

Práva klienta ve vztahu k osobním údajům lze uplatnit některým z následujících způsobů:

- osobně v sídle naší společnosti nebo v hlavní kanceláři,
- e-mailem na adresu: [email protected], nebo
- telefonicky na čísle: +420 533 339 111.