Podrobněji o dražbách

Spolupráce formou zajištění služeb spojených s výkonem dražebníka při přípravě, organizaci, provedení a ukončení veřejných dražeb se řídí zákonem č. 26/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů (zákon o veřejných dražbách).

Vymezení základních pojmů:

Dražba
Veřejné jednání, jehož účelem je přechod vlastnického nebo jiného práva k předmětu dražby na vydražitele.

Navrhovatel
Osoba, která navrhuje provedení dražby, tj. majitelé nemovitostí, insolvenční správci, likvidátoři, zástavní věřitelé.

Dražebník
Osoba, která na základě koncese organizuje dražbu.

Účastník dražby, dražitel
Osoba přítomná na dražbě, která se řádně zapsala a splnila stanovené podmínky – složení dražební jistoty.

Dražební jistota
Kauce, záloha na zajištění budoucích závazků účastníka dražby.

Nejnižší podání
Tzv. vyvolávací cena.

Licitátor
Fyzická osoba, která řídí dražbu a je oprávněná činit jménem a na účet dražebníka úkony při dražbě.

Vyvolání
Prohlášení licitátora o předmětu dražby a výzva účastníkům dražby k podávání nabídek.

Podání
Nabídka účastníka dražby učiněná v průběhu dražby ve výši alespoň stanoveného nejnižšího podání. Další podání musí převyšovat podání již učiněné nejméně o stanovený minimální příhoz, není-li dále stanoveno jinak. V případě, že byla rozdána čísla, musí být nabídka učiněna ústně a zvednutím čísla. 

Příklep
Úkon licitátora spočívající v klepnutí kladívkem, jímž dochází za stanovených podmínek k přechodu vlastnického či jiného práva k předmětu dražby.

Vydražitel
Účastník dražby, jemuž byl licitátorem udělen příklep.

Zmaření dražby
Neuhrazení ceny vydražitelem ve stanovené lhůtě.

Centrální adresa
Místo ze zákona, kde jsou ve veřejně přístupném informačním systému (internet) uveřejněny informace o dražbě.

Spolupráce formou zajištění služeb spojených s výkonem dražebníka při přípravě, organizaci, provedení a ukončení veřejných dražeb se řídí zákonem č. 26/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů (zákon o veřejných dražbách).

Ke spokojenosti všech stran jsme úspěšně provedli veřejné dražby (ve většině případů) komerčních nemovitostí za částku přes 330 mil. Kč, přičemž navýšení vydražené ceny proti nejnižšímu podání představovalo v průměru téměř 30 %. Ke dnešnímu dni jsme realizovali přes 200 dražeb s 85% úspěšností (ve 40% neúspěšných dražeb došlo k následnému přímému prodeji předmětu dražby).

REAL SPEKTRUM, a.s. patří k významným dražebníkům v ČR, je rovněž řádným členem České asociace dražebníků. Disponujeme příslušnou koncesí na provádění veřejných dražeb

a) dobrovolných,
b) nedobrovolných,

živnostenským listem na provádění dobrovolných dražeb movitých věcí a vyškoleným týmem specialistů, přičemž hlavním argumentem naší nabídky výkonu činnosti dražebníka je dlouhodobá detailní znalost trhu a tedy adekvátní cenotvorba v jednotlivých realitních segmentech a současně komplexní profesionální příprava nemovitostí, ale i věcí movitých, určených k prodeji ve veřejné dražbě. Společnost REAL SPEKTRUM, a.s. je pojištěná u Generali Pojišťovna a.s. pro výkon dražebníka na pojistnou částku 35.000.000,- Kč.

Průběh a inzerce dražby

Pokud se týká průběhu přípravy a realizace veřejné dobrovolné dražby, doporučujeme následující postup: dohoda o podmínkách dražby, zajištění ocenění, podpis smlouvy o provedení dražby a dražební vyhlášky s jejím zveřejněním na Centrální adrese, marketing, prohlídky, dražba – to vše v limitu do 6-7 týdnů (z toho 30 dnů je zákonná lhůta pro zveřejnění dražební vyhlášky pro dobrovolnou dražbu). Termín dražby samozřejmě stanovíme dle dohody s navrhovatelem – vlastníkem nemovitosti.

Zajistíme oznámení o konání dražby a o podmínkách dražby v Konkursních novinách formou plošné inzerce. Dražby zveřejňujeme kromě Centrální adresy na dalších www stránkách: e-aukce.com (na tomto asi nejnavštěvovanějším specializovaným dražebním serveru jsme preferovaným klientem), RealityIdnes, Sreality, a rovněž na našich www stránkách. Nabídku rozesíláme formou direct mail zájemcům, evidovaným v naší realitní databázi a rovněž vyhledáváme nové cílové skupiny potenciálních tuzemských a zahraničních zájemců. Disponujeme i databází klientů, kteří chtějí kupovat nemovitosti pouze v dražbách.

Činnosti spojené s výkonem dražebníka při přípravě, organizaci, provedení a ukončení veřejných dražeb podle zákona č. 26/2000 Sb.:

  • nábor

  • příprava

  • realizace

  • ukončení

A) Nábor

  • jednání s navrhovatelem o předmětu dražby. Vysvětlení výhod dražby proti běžnému prodeji, předání nabídky, referencí, obecných návrhů smluv)
  • konzultace (bezplatné) o cenových, zákonných, technických a dalších otázkách,
  • příprava a podpis budoucí smlouvy o provedení dražby (případné konzultace s právníkem, vyžádání stanovisek advokáta, korekce, připomínky apod.),
  • převzetí, kompletace a ověření podkladů nutných k přípravě a zpracování návrhu smlouvy o provedení dražby (nabývací tituly – prověření vlastnických vztahů, kolaudační rozhodnutí, stavební povolení, listiny dokládající věcná břemena, souhlasné stanovisko statutárního orgánu u právnických osob k prodeji nemovitostí formou dražby, prohlášení konkursu, doručování předepsaných listin, úvěrové a zástavní smlouvy, listiny řešící odzastavení nemovitostí, soudní nařízení a podání u soudu, práva třetích osob, spoluvlastnická práva, LV, katastrální mapa, původní znalecký posudek, stavební výkresy, nájemní smlouvy, apod., vyžádání chybějících dokladů u majitele – navrhovatele, případně na Katastru nemovitostí, zkompletování dokladů o nájemních vztazích), stanovení nejnižšího podání, odměna dražebníka, úhrada nákladů, termíny prohlídek, termín dražby,
  • příprava a podpis budoucí smlouvy o provedení dražby (případné konzultace s právníkem, vyžádání stanovisek advokáta, korekce, připomínky apod.),

B) Příprava

  • zajištění odhadu ceny obvyklé předmětu dražby (výběr znalce, objednávka odhadu, předání potřebných podkladů, prohlídka se znalcem, korekce a připomínkování odhadu, převzetí, fakturace),
  • zajištění potřebných právních a dalších ověření a náležitostí, souvisejících s připravovanou dražbou (konzultace na katastru nemovitostí, soudech, stavební úřad, sítě apod.)
  • příprava a podpis smlouvy o provedení dražby (případné konzultace s právníkem, vyžádání stanovisek advokáta, korekce, připomínky, podpis s notářským ověřením apod.)
  • zpracování seznamu osob, které budou osloveny v souvislosti s dražbou, zejména potenciální zájemci o předmět dražby (zaslání direct mailů, inzerce, oslovení nových cílových skupin, průběžná komunikace),
  • zpracování a podpis dražební vyhlášky (konzultace s právníkem, korektury, podpis s notářským ověřením),
  • zpracování a podpis dražební vyhlášky (s využitím odhadu ceny, korespondence se zákonem, konzultace s právníkem, korektury, podpis s notářským ověřením),
  • zveřejnění dražební vyhlášky v zákonné lhůtě zákonem předepsaným způsobem,
  • zpracování seznamu osob, kterým bude zaslána dražební vyhláška,
  • zaslání dražební vyhlášky v zákonné lhůtě všem osobám, kterým musí být doručena,
  • zpracování informačního memoranda na prohlídku předmětu dražby,
  • prohlídka předmětu dražby,
  • výběr a zajištění místa dražby,
  • zajištění notářských služeb potřebných pro průběh veřejné dražby,
  • zajištění bezpečnostní služby,
  • zajištění optimálních podmínek pro skládání dražební jistoty,
  • zajištění notářských služeb potřebných pro průběh veřejné dražby,
  • zajištění bezpečnostní služby,
  • příprava dražební místnosti a souvisejících prostor,
  • zajištění všech náležitostí souvisejících s průběhem organizace dražby a dražebního dne,
  • vyřízení všech náležitostí při upuštění od dražby,

C) Realizace

  • ověření zákonných podmínek u účastníků dražby,
  • zajištění bezproblémového skládání dražební jistoty před zahájením dražby zajištění bezpečného, transparentního, dokumentovaného průběhu veřejné dražby, provedené za splnění všech zákonných podmínek

D) Ukončení

  • vrácení dražební jistoty a listin,
  • vypracování protokolu o provedené dražbě, (rozeslání dle zákona),
  • zpracování listin dokladujících přechod vlastnického práva na vydražitele a jejich vydání poté, co dojde k úhradě ceny dosažené vydražením,
  • uhrazení ceny dosažené vydražením (potvrzení o nabytí vlastnictví),
  • předání výtěžku dražby navrhovateli,
  • vypořádání nákladů dražby,
  • návrh na záznam vlastnických práv do katastru,
  • předání předmětu dražby (protokol o předání a převzetí),
  • vedení řádné spisové evidence o zabezpečení archivační povinnosti

 Pro bližší informace o dražbách nemovitostí se neváhejte obrátit na našeho specialistu:

 

Ing. Juraj Tréger, CSc., makléř Real SpektrumIng. Juraj Tréger, CSc.
specialista na výběrová řízení a dražby nemovitostí

tel. +420 602 563 615
volejte zdarma: +420 800 800 099
email: [email protected]


Výběrová řízení a dražby jsou transparentní a efektivní formy prodeje. Rychle a bezepčně tak prodáte svoji nemovitost  nejvyšší nabídce. Rád Vám vysvětlím celý postup prodeje, poradím Vám a vyřídím za Vás veškeré náležitosti. S důvěrou se na mě neváhejte obrátit, jsem tu pro Vás již více než 15 let.

 

Chcete se na něco zeptat? Zajímá vás něco?

Jméno a příjmení
Telefon
E-mail
Zpráva
bgbg

Ochrana osobních údajů

Společnost REAL SPEKTRUM, a.s., se sídlem Praha 1, náměstí Republiky 656/8, Staré Město, PSČ 110 00, IČ: 25314718, zapsaná u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 6807, hlavní kancelář, provozovna a adresa pro doručování: Brno, Lidická 77, č.p. 718, PSČ 602 00, předkládá svým klientům informace o zpracování osobních údajů, tedy jaké jsou naše zásady pro zpracování osobních údajů, jaké osobní údaje zpracováváme, jaký je zdroj těchto údajů, za jakým účelem a po jakou dobu údaje uchováváme, komu je poskytujeme a jaká jsou Vaše práva jako subjektu těchto údajů.

JAKÉ JSOU NAŠE ZÁSADY PRO ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Při zpracování osobních údajů postupujeme podle platných právních předpisů, především Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Dbáme na bezpečnost při zpracování osobních údajů a rozsah jejich zpracování omezujeme na nezbytné minimum. Se zásadami pro zpracování osobních údajů seznamujeme klienta při uzavírání obchodu nebo při poskytnutí služby. Tento dokument je volně dostupný v sídle a hlavní kanceláři naší společnosti a na našich internetových stránkách www.realspektrum.cz. Stejným způsobem budou oznamovány jeho změny, resp. bude zpřístupňováno aktualizované znění tohoto dokumentu.

JAKÉ OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME

- identifikační údaje: jméno, příjmení, titul, datum narození, rodné číslo (bylo-li přiděleno), rodinný stav, včetně případné úpravy majetkového režimu manželů, zejména rozsahu společného jmění manželů,
- kontaktní údaje klienta: telefonní číslo, e-mailová adresa, adresa trvalého pobytu, případně jiného pobytu na území ČR, korespondenční adresa (je-li odlišná od adresy trvalého pobytu),
- fyzická osoba podnikající – obchodní firma, odlišující dodatek, místo podnikání, IČO, daňové identifikační číslo,
- údaje o nemovitosti či jiném majetku, jichž se obchod dotýká
- údaje zpracovávané za účelem plnění povinností vyplývajících ze zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu: místo narození, státní občanství, pohlaví, druh a číslo průkazu totožnosti, stát/orgán, který průkaz totožnosti vydal, doba platnosti průkazu totožnosti, informace o tom, zda jde o politicky exponovanou osobu či osobu podléhající mezinárodním sankcím, údaje o majetkové a řídicí struktuře klienta – právnické osoby a angažmá fyzických osob ve struktuře, údaje o původu a zdroji majetku klienta.

Shora uvedené údaje jsou pro nás nezbytné pro přípravu smluvních dokumentů s našimi klienty; tyto údaje nám tedy za tímto účelem jako náš klient poskytujete dobrovolně a bez jejich poskytnutí nelze navázat obchodní vztah ani Vám poskytnout službu. V případě, že bychom tyto údaje chtěli využít k jinému účelu, než k činnosti vyplývající z našeho smluvního vztahu s Vámi, nebo k plnění povinností, které nám vyplývají z právních předpisů, budeme ke zpracování Vašich údajů potřebovat Váš souhlas.

Mimo výše uvedené údaje shromažďujeme také soubory cookie a další nástroje pro analýzu webu, které automaticky získávají informace o Vás, pokud používáte stránky www.realspektrum.cz. Mezi tyto údaje patří například:

informace o tom, který webový prohlížeč používáte, podrobnosti o webových stránkách, které jste si prohlédli, odkazy, na které jste klikli apod.

Více informací o používání cookies a nástrojů pro analýzu za účelem zkvalitnění poskytování služeb na webu www.realspektrum.cz naleznete

Z JAKÝCH ZDROJŮ ZÍSKÁVÁME OSOBNÍ ÚDAJE

Přímo od klienta při žádosti o poskytnutí informací ohledně našich služeb, při jednání o zprostředkování realitního obchodu nebo při následné realizaci tohoto zprostředkování; dále z veřejných rejstříků a seznamů (například obchodní rejstřík, živnostenský rejstřík, evidence katastru nemovitostí apod.).

ZA JAKÝM ÚČELEM A PO JAKOU DOBU OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME

⇒  bez souhlasu klienta

- za účelem realizace obchodního vztahu či poskytnutí služby – zpracování osobních údajů je nezbytné pro řádné plnění práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu s klientem; za tímto účelem jsou na základě oprávněného zájmu osobní údaje klienta zaneseny do naší databáze
- pro plnění povinností vyplývajících ze zákona (např. dle zák. č. 563/1991 Sb., o účetnictví, zák. č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu apod.)
- za účelem ochrany svých práv a právem chráněných zájmů

⇒  se souhlasem klienta zpracováváme pro marketingové účely následující údaje: jméno, příjmení a e-mailová adresa

Osobní údaje uchováváme pouze po dobu nezbytně nutnou pro realizaci obchodního vztahu, poskytnutí služby a ochranu svých práv a právem chráněných zájmů dle příslušných právních předpisů, nejdéle však po dobu pěti let od ukončení obchodu či obchodního vztahu. Pro plnění našich povinností stanovených příslušnými právními předpisy, zejména v souvislosti s vedením účetnictví a daňové evidence, osobní údaje uchováváme po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy pro jednotlivé údaje a doklady.

Údaje a doklady pro účely povinností dle AML zákona zpracováváme a archivujeme po dobu 10 let od ukončení obchodu či obchodního vztahu.

Osobní údaje zpracovávané na základě udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů zpracováváme po dobu uvedenou v tomto souhlasu, případně po dobu do jeho odvolání.

KTERÝM TŘETÍM OSOBÁM POSKYTUJEME OSOBNÍ ÚDAJE

Osobní údaje zpracováváme jako správce prostřednictvím svých zaměstnanců nebo prostřednictvím třetích osob – zpracovatelů, přičemž vždy zajišťujeme vysokou úroveň zabezpečení osobních údajů našich klientů. Našimi zpracovateli jsou spolupracující společnost HLADKY.LEGAL advokátní kancelář s.r.o., se sídlem Orlí 483/1, 602 00 Brno, IČO: 05277493, správce IT sítě Jiří Zemek, se sídlem Vodárenská 206/12, 664 91 Ivančice, IČO: 72307846, poskytovatel realitního softwaru a správce webových stránek Realman s.r.o., se sídlem Družstevní 421/1, 679 04 Adamov, IČO: 26227461, poskytovatel e-mailového klienta FASTER CZ spol. s r.o., se sídlem Jarní 1064/44g, Maloměřice, 614 00 Brno, IČO: 60722266, zpracovatel účetnictví SLUNEX spol. s r.o., se sídlem Eleonory Voračické 659/22a, 616 00 Brno, IČO: 63484340 a poskytovatel systému pro zpracování e‑mailů Ecomail.cz, se sídlem Na Zderaze 1275/15, 120 00 Praha 2, Česká republika. Údaje našich klientů poskytujeme třetím osobám i v případech, kdy jsme povinni na základě platných právních předpisů tyto údaje zpřístupnit a předat – zejména orgánům státní správy, soudům, orgánům činným v trestním řízení, exekutorům, notářům, insolvenčním správcům apod. Osobní údaje předáváme třetím osobám také za účelem ochrany našich práv a právem chráněných zájmů (například našim spolupracujícím advokátním kancelářím). Rozsah poskytnutých osobních údajů bude v takovém případě omezen pouze na údaje nezbytné pro úspěšné uplatnění našeho nároku. Na žádost klienta poskytneme jeho osobní údaje i dalším třetím osobám, vždy však pouze v nezbytně nutném rozsahu a pouze v souvislosti se službami, které pro naši společnost nebo pro klienta tyto třetí osoby zajišťují. Jedná se například o našeho spolupracujícího znalce za účelem vyhotovení znaleckého posudku o ceně nemovitosti nebo finančního poradce za účelem zpracování nabídky na financování koupě nemovitosti apod.

Údaje zpracovávané dle AML zákona mohou být předávány dle příslušných právních předpisů příslušným orgánům veřejné moci a orgánu dozoru nad plněním povinností dle AML zákona. Orgánem dozoru pro plnění povinností dle AML zákona je Finanční analytický úřad.

JAKÝM ZPŮSOBEM ZPRACOVÁVÁME OSOBNÍ ÚDAJE

Osobní údaje zpracováváme a uchováváme v elektronické podobě prostřednictvím prostředků výpočetní techniky, a dále v listinné podobě. Zpracování osobních údajů zahrnuje jejich zaznamenávání, pořizování kopií listin a dokumentů, hodnocení a archivaci. Osobní údaje klientů v listinné i elektronické podobě uchováváme ve služebních prostorách naší společnosti, kam je nepovolaným osobám zamezen přístup běžnými prostředky (zamčené dveře, osobní dohled zaměstnanců společnosti apod.). Přístup k osobním údajům je omezen pouze na zaměstnance společnosti a výše uvedené zpracovatele. Všechny tyto osoby jsou vázány zákonnou nebo smluvní povinností mlčenlivosti. Přístup k osobním údajům klienta je rovněž chráněn systémem přístupových hesel a práv.

JAKÁ PRÁVA MÁTE JAKO SUBJEKTU ÚDAJŮ

Ve vztahu k osobním údajům zpracovávaným pro účely plnění smlouvy o realitním zprostředkování a/nebo smlouvy o zprostředkování či jiném poskytování služeb má klient tato práva:

Právo na přístup k osobním údajům znamená, že klient má právo od nás získat informace o tom, zda zpracováváme jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Klient má také právo, abychom mu bez zbytečného odkladu opravili na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má klient právo kdykoli doplnit.

Právo na výmaz osobních údajů představuje jinými slovy vyjádřenou naši povinnost zlikvidovat osobní údaje, které o klientovi zpracováváme, pokud jsou splněny určité podmínky a klient o to požádá. Toto právo se netýká údajů zpracovávaných podle AML zákona, údajů nezbytných pro plnění našich dalších zákonných povinností a ochranu našich oprávněných zájmů.

Klient má právo, abychom v určitých případech omezili zpracování jeho osobních údajů. Proti zpracování, které je založené na našich oprávněných zájmech, na oprávněných zájmech třetí osoby nebo je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu či při výkonu veřejné moci, má klient právo kdykoli vznést námitku.

Právo na přenositelnost údajů dává klientovi možnost získat osobní údaje, které nám poskytl, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci nebo, pokud je to technicky možné, požadovat, aby byly předány přímo mezi správci .

Klient má právo kdykoli odvolat udělený souhlas nebo změnit jeho rozsah ve vztahu ke zpracování osobních údajů, které jsou zpracovávány na základě souhlasu. Ve vztahu k ostatním důvodům zpracování se právo kdykoli odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů neuplatní, s výjimkou případů stanovených zákonem.

V případě, že bude klient jakkoli nespokojen s námi prováděným zpracováním svých osobních údajů, může podat stížnost přímo nám, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Více informací o právech klienta je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů www.uoou.gov.cz.

Práva klienta ve vztahu k osobním údajům lze uplatnit některým z následujících způsobů:

- osobně v sídle naší společnosti nebo v hlavní kanceláři,
- e-mailem na adresu: [email protected], nebo
- telefonicky na čísle: +420 533 339 111.