Space-planning aneb jak vzniká nová kancelář
Nové kancelářské prostory vybaveny na míru
V realitní společnosti REAL SPEKTRUM, a.s. se stále snažíme rozšiřovat služby, které klientům nabízíme. To nás vedlo k navázání spolupráce s architektonickým a designovým studiem High 5 Design, jež se věnuje navrhování a realizaci interiérů komerčních i rezidenčních prostor. Jejich vlastní tým zkušených profesionálů s mnohaletou praxí v oboru má široké portfolio domácích i světových dodavatelů. Díky spolupráci s High 5 Design jsme nyní připraveni zajistit maximální funkčnost vašich podnikatelských prostor a vytvořit pro vaše zaměstnance prostředí, ve kterém se budou cítit dobře. Společně najdeme efektivní řešení a vy ušetříme náklady na nové kanceláře.
Řada firem v současné době využívá příznivou ekonomickou situaci k tomu, aby změnila své firemní sídlo a vytvořila nové, reprezentativní a příjemné pracovní prostředí. Pokud tento krok také zvažujete, stojí za to se ještě před zahájením hledání nové nemovitosti zamyslet nad tím, v jaké fázi rozvoje se Vaše firma nachází. Pronájem kanceláří je totiž závazek na několik let, obvykle 3 až 5 let, a tak byste měli mít představu o tom, jak se bude Vaše podnikání a s ním i počet zaměstnanců vyvíjet.
„Pravidelně spolupracujeme s firmami, které ke změně firemního sídla přiměl obchodní úspěch a s ním spojená expanze. Potřebují nové prostory a chtějí je vybavit zaměstnancům na míru," vysvětluje Martin Salajka, jednatel studia High 5 Design. „Na úvodních setkáních s majitelem a/nebo manažery firmy se dozvíme základní představu o nových kancelářích, kterou často dotváříme na setkáních se zaměstnanci. Díky tomu jsme schopní rozdělit budoucí firemní prostory na základní zóny a navrhnout pro ně vhodné řešení," vysvětluje postup spolupráce Martin Salajka.
Rozdělení základních zón firemních prostor
- reprezentativní (recepce a zasedací místnosti)
- pracovní (pracovní místa, studovny)
- společenská (kuchyňka, relax zóna)
- technická (archivy, serverovny a další zázemí)
Následuje příprava detailního plánu a rozkreslení jednotlivých zón, tzv. space-planning. Co se týče pracovního zázemí, je důležité si zvolit, zda chcete uzavřené kanceláře, open-space nebo něco mezi tím. Záleží na tom, kolik Vašich zaměstnanců je v kanceláři denně, a tedy potřebuje stálé pracovní místo, typicky jde o účetní, a kolik jich chodí do kanceláře jen občas a svůj pracovní stůl mohou sdílet s ostatními kolegy – např. obchodními zástupci.
Přípravy nové kanceláře končí návrhem vybavení, které buď designové studio High 5 Design nakupuje nebo vyrábí. Pracuje s předem daným rozpočtem a snaží se ho využít tak, aby svou kvalitou, designem a také barevným laděním vytvořili reprezentativní, příjemné a přátelské pracovní prostředí. „Na základě odsouhlaseného space-planningu přistupujeme k realizační fázi," dodává Martin Salajka.
Hledáte nové kanceláře pro svoje podnikání? Chcete poradit s jejich rozvržením a vybavením? Kontaktujte nás.