Jak uspět při prodeji luxusní nemovitosti? A proč běžné postupy nefungují?

8.7.2025
Petr Broža
9 minut čtení
Jak uspět při prodeji luxusní nemovitosti? A proč běžné postupy nefungují?

Když před lety jeden z našich klientů prodával historickou vilu na předměstí Brna, rychle jsme pochopili, že standardní postupy u prodeje luxusních nemovitostí nebudou fungovat. Za téměř třicet pět let v realitách jsme se naučili, že úspěšný prodej prémiové nemovitosti vyžaduje fundamentálně odlišný přístup. Pojďme si ukázat, v čem přesně.

Kupci myslí jinak

Rozdíl mezi běžným a kupcem luxusní nemovitosti není jen v tloušťce peněženky. Především jde o úplně jiné myšlení a očekávání, na což je potřeba se připravit.
Běžný kupec řeší praktické otázky: Kolik  m² má pokoj? Jak daleko je škola? Vejde se sem auto? Luxusní klient se ptá: Jak tady budu žít? Co mi tento prostor umožní? Jak se zde budu cítit?
Kupci luxusních nemovitostí nehledají jen bydlení – hledají životní styl, prestiž, investici nebo místo pro reprezentaci. Kdo bývá nejčastěji takovým kupcem? Může to být úspěšný podnikatel, který chce ukázat svůj status, zahraniční investor hledající bezpečnou investici, nebo rodina, která si přeje výjimečné prostředí pro své děti.
 

Kupci luxusních nemovitostí mají specifické nároky:

  • Naprostou diskrétnost pro bydlení i při jednání
  • Flexibilitu v termínech prohlídek (často mimo pracovní dobu)
  • Jednání v cizích jazycích
  • Služby navíc - zařízení rekonstrukce, návrh interiérů, zkušební noc v poptávané nemovitosti atd.
  • Komplexní poradenství včetně daní

Pamatuji si německého investora, který požadoval všechny dokumenty přeložené do němčiny a prohlídku až po 20. hodině v neděli. Takové požadavky jsou v luxusním segmentu běžné. A my jim rádi vyhovíme!  
prodej luxusni-nemovitosti tenisovy kurt

Oceňování luxusní nemovitosti bez možnosti srovnání

Největší výzva při prodeji luxusní nemovitosti? Určit správnou cenu tam, kde neexistuje přímá konkurence. Zatímco u běžného bytu můžeme porovnat desítky podobných nemovitostí, historická vila s půlhektarovou zahradou a vlastním vinným sklepem je často jedinečná.

Cena luxusní nemovitosti se skládá ze:

  • Základní ceny podle velikosti a lokality
  • Přidané hodnoty – historické prvky, architektonické detaily, výhled
  • Emocionální hodnoty – prestiž adresy, atmosféra, příběh nemovitosti
  • Investiční potenciál – možnost dalšího zhodnocení

Z toho je patrné, že svěřit odhad nemovitosti realitní kanceláři bez zkušenosti se nevyplácí. Chyba v ocenění může stát měsíce zbytečného čekání nebo ztrátu milionů korun.  
 

Podívejte se na luxusní nemovitosti, které dominují našemu portfoliu:

prodej luxusni-nemovitosti květiny

Prezentace, kde rozhodují detaily

Home staging u běžné nemovitosti obnáší uklidit, vymalovat, naaranžovat dekorace a možná koupit nový koberec. U luxusní nemovitosti vytváříte zážitek a působíte na emoce, které mohou hrát rozhodující roli, zda prodej skončí úspěchem či neúspěchem.

Vzpomínám si na prodej luxusního penthouse v centru Brna. Najali jsme profesionální designérku, která prostor vybavila moderními uměleckými díly, prémiovými květinami  a dokonale nastavila osvětlení. Náklady na přípravu byly vysoké, ale výsledek stál za to – nemovitost se prodala za požadovanou cenu během měsíce.  
 

Na co se zaměřit při prezentaci luxusní nemovitosti:

  • Profesionální Home staging s důrazem na emoce
  • Detaily – od vůně až po teplotu v místnostech
  • Storytelling – vyprávění příběhu nemovitosti a jejího potenciálu
  • Úklid - dokonalá čistota, výměna nevzhledného vybavení atd.

Petr Broža k tomu dodává: "Nejde jen o to, aby nemovitost vypadala dobře na fotkách. Musí vytvořit emocionální zážitek, který zájemce přesvědčí, že právě tady chce žít."  
prodej luxusni-nemovitosti obývák

Marketing vyžaduje jiný přístup

Klasická inzerce na běžných realitních serverech je pro luxusní nemovitosti jako reklama na Rolls-Royce v autobazaru. Prostě to tam nepatří.

Kde hledat luxusní klienty:

  • Specializované prémiové portály
  • Lifestylové magazíny a jejich online verze
  • Business networking a privátní akce

Jak komunikovat:

  • Vlastní webová stránka věnovaná pouze jedné nemovitosti
  • Profesionální video prezentace a virtuální prohlídky
  • Diskrétní marketing bez zbytečného zveřejňování detailů
  • Cílené oslovení konkrétních kupců

Petr Broža dodává: Často se stává, že najdeme kupce ještě před tím, než nemovitost vůbec zveřejníme. Síť kontaktů a znalost trhu jsou v luxusním segmentu neocenitelné.  
 

Právní a finanční složitosti

Prodej luxusní nemovitosti často přináší komplikace, se kterými se u běžných nemovitostí nesetkáte.

Typické výzvy:

  • Složité vlastnické vztahy (společné jmění, dědictví, firemní vlastnictví)
  • Daňová optimalizace
  • Mezinárodní transakce s devizovými předpisy
  • Financování prostřednictvím hypoték na vysoké částky
  • Pojištění a ručení při transakcích

Zahraniční kupci navíc často potřebují vysvětlit český právní systém, pomoci s překladem dokumentů a zajistit komunikaci s úřady. To vše vyžaduje zkušenost a odbornost, kterou ne každá realitní kancelář má.  
prodej-luxusni-nemovitosti-vila-klavir

Doba prodeje - aneb luxus nespěchat

Zatímco běžná nemovitost se může prodat za týden, luxusní segment pracuje s jinými časovými horizonty.

  • 3-6 měsíců pro dobře oceněné nemovitosti v atraktivních lokalitách
  • 6-12 měsíců pro velmi specifické nebo velmi drahé objekty
  • Někdy i delší doba pro unikátní nemovitosti s omezenou cílovou skupinou

Proč to trvá déle? Potenciálních kupců je méně, rozhodování je složitější a příprava smluv náročnější. Navíc kupci luxusních nemovitostí si rádi nechají čas na rozmyšlenou – jde o významnou investici.
Snaha o rychlý prodej snížením ceny často vede k nedocenění nemovitosti. Trpělivost se v luxusním segmentu skutečně vyplatí.  
 

Proč spolupracovat se specialisty?

Prodej luxusní nemovitosti svépomocí je možný, ale velmi riskantní. Chyby zde stojí mnohem více než u běžných nemovitostí.

Co přináší specializovaná realitní kancelář:

  • Databázi ověřených klientů včetně zahraničních
  • Znalost oceňování prémiových nemovitostí
  • Zkušenosti s komplikovanými právními a daňovými situacemi
  • Síť spolupracujících odborníků (právníky, daňové poradce, designéry)
  • Diskrétnost a profesionalitu
     

Petr Broža dodává: “Vzpomínám si na případ, kdy jsme prodávali luxusní vilu pro klienta, který nejprve zkusil prodej sám. Po půl roce bez úspěchu se na nás obrátil. Během měsíce jsme našli kupce z naší databáze, který vilu kupoval jako investici. Rozdíl byl v přístupu a znalostech trhu”.  
 

Co si z toho odnést?

Prodej luxusní nemovitosti není jen o vyšší ceně – je to komplexně jiný proces, který vyžaduje:

  • Odlišný přístup k oceňování - zaměřený na unikátnost a emocionální hodnotu
  • Cílenou prezentaci - vytvářející emoce a zážitky
  • Specializovaný marketing - využívající prémiové kanály a diskrétní přístup
  • Komplexní servis - pokrývající právní, daňové i jazykové potřeby
  • Trpělivost a strategii -  s dlouhodobou perspektivou
     

Pokud máte luxusní nemovitost k prodeji, investice do správného partnera se vám vrátí nejen v ceně, ale i v jistotě, že se o nic nemusíte starat a vše proběhne hladce. Luxus si zaslouží luxusní přístup – od první konzultace až po předání klíčů.

 

Zaujali jsme vás?

Líbil se vám článek? Potřebujete poradit?

Chci bezplatnou konzultaci

Otázky a odpovědi

Jak prodat luxusní chatu?
Oslovte správné zájemce, pořiďte profesionální fotografie video, upravte interiér pomocí home stagingu a zdůrazněte jedinečné prvky (výhled, wellness zónu, krb). Inzerujte na prémiových realitních webech. Více v našem článku o prodeji chaty.


Jaké prvky a vybavení zvýší cenu luxusní nemovitosti?
Investujte do moderních technologií (smart home, řízení osvětlení a zabezpečení), kvalitních materiálů (mramor, dřevo, sklo, kov) a prémiového vybavení (wellness, domácí kino, venkovní kuchyň).


Jak prodat luxusní byt?
Připravte luxusní micro-site s 3D virtuální prohlídkou, vyzdvihněte nadstandardní služby (parkování pro více aut, recepce, fitness), a zajistěte exkluzivní kampaň na platformách jako LinkedIn a Instagram. Nezapomeňte na osobní přístup, diskrétní off-market nabídky.

Obsah článku

triangletriangle

Chcete se na něco zeptat? Zajímá vás něco?

Jméno a příjmení
Telefon
E-mail
Zpráva
bgbg

Ochrana osobních údajů

Společnost REAL SPEKTRUM, a.s., se sídlem Praha 1, Náměstí republiky 8, PSČ 110 00, IČ: 253 14 718, zapsaná u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 6807, hlavní kancelář Brno, Lidická 77, PSČ 602 00 předkládá svým klientům informace o zpracování osobních údajů, tedy jaké jsou naše zásady pro zpracování osobních údajů, jaké osobní údaje zpracováváme, jaký je zdroj těchto údajů, za jakým účelem a po jakou dobu údaje uchováváme, komu je poskytujeme a jaká jsou Vaše práva jako subjektu těchto údajů.

 

JAKÉ JSOU NAŠE ZÁSADY PRO ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

při zpracování osobních údajů postupujeme dle platných právních předpisů
dbáme na bezpečnost při zpracování osobních údajů a rozsah jejich zpracování omezujeme na minimum
se zásadami pro zpracování osobních údajů seznámíme klienta při uzavírání obchodu nebo při poskytnutí služby
tento dokument je volně dostupný v sídle a hlavní kanceláři naší společnosti a na našich internetových stránkách www.realspektrum.cz.
 

JAKÉ OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME

identifikační údaje: jméno, příjmení, titul, datum narození, rodné číslo (bylo-li přiděleno), rodinný stav, včetně případné úpravy rozsahu společného jmění manželů,
kontaktní údaje klienta: telefonní číslo, e-mailová adresa, adresa trvalého pobytu, případně jiného pobytu na území ČR, korespondenční adresa (je-li odlišná od adresy trvalého pobytu),
fyzická osoba podnikající - obchodní firma, odlišující dodatek, místo podnikání, IČ, daňové identifikační číslo
údaje zpracovávané za účelem plnění povinností vyplývajících ze zák. č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu: místo narození, státní občanství, pohlaví, druh a číslo průkazu totožnosti, stát/orgán, který vydal průkaz totožnosti, doba platnosti průkazu totožnosti.


Shora uvedené údaje jsou pro nás nezbytné pro přípravu smluvních dokumentů s našimi klienty; takovéto údaje nám tedy za tímto účelem jako náš klient poskytujete dobrovolně. V případě, že bychom tyto údaje chtěli využít k jinému účelu, než k činnosti vyplývající z našeho smluvního vztahu s Vámi, nebo k plnění povinností, které nám vyplývají z právních předpisů, potřebujeme ke zpracování Vašich údajů Váš souhlas.


Mimo výše uvedené údaje shromažďujeme také soubory cookie a další nástroje pro analýzu webu, které automaticky získávají informace o Vás v případě, že používáte stránky www.realspektrum.cz. Mezi tyto údaje patří např.:

informace o tom, který webový prohlížeč používáte
podrobnosti o webových stránkách, které jste si prohlédli
odkazy, na které jste klikli
apod.

Více informací o používání cookies a nástrojů pro analýzu za účelem zkvalitnění poskytování služeb na webu www.realspektrum.cz naleznete zde. 

 

Z JAKÝCH ZDROJŮ ZÍSKÁVÁME OSOBNÍ ÚDAJE

přímo od klienta při žádosti o poskytnutí informace ohledně našich služeb nebo při jednání o zprostředkování realitního obchodu nebo při následné realizaci zprostředkování realitního obchodu,
z veřejných rejstříků a seznamů (obchodní rejstřík, živnostenský rejstřík, evidence katastru nemovitostí apod.)

 

ZA JAKÝM ÚČELEM A PO JAKOU DOBU OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME


⇒  bez souhlasu klienta

za účelem realizace obchodního vztahu či poskytnutí služby – zpracování osobních údajů je nezbytné pro řádné plnění práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu s klientem; za tímto účelem jsou na základě oprávněného zájmu osobní údaje klienta zaneseny do naší databáze
pro plnění povinností vyplývajících ze zákona (např. dle zák. č. 563/1991 Sb., o účetnictví, zák. č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu apod.)
za účelem ochrany svých práv a právem chráněných zájmů

 

⇒  se souhlasem klienta

k dalším účelům – zejména pro marketingové účely apod.
 

Osobní údaje uchováváme pouze po dobu nezbytně nutnou pro realizaci obchodního vztahu či poskytnutí služby; v případě udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů pak po dobu uvedenou v tomto souhlasu.

 

KTERÝM TŘETÍM OSOBÁM POSKYTUJEME OSOBNÍ ÚDAJE

Osobní údaje zpracováváme jako správce prostřednictvím svých zaměstnanců nebo prostřednictvím třetích osob – zpracovatelů, to vše za zajištění vysoké úrovně zabezpečení osobních údajů našich klientů.
Našimi zpracovateli jsou spolupracující HLADKY.LEGAL advokátní kancelář s.r.o., se sídlem Orlí 483/1, 602 00 Brno, správce IT sítě Jiří Zemek, se sídlem Vodárenská 206/12, 664 91 Ivančice, IČ: 72307846, poskytovatel realitního softwaru a správce webových stránek společnost Realman s.r.o., se sídlem Družstevní 421/1, 679 04 Adamov, IČ 26227461, poskytovatel e-mailového klienta společnost FASTER CZ spol. s r.o., se sídlem Jarní 1064/44g, 614 00 Brno, IČ 60722266, zpracovatel účetnictví společnost SLUNEX spol. s r.o., se sídlem Eleonory Voračické 659/22, 616 00 Brno, IČ: 63484340, systém pro zpracování e-mailů ECOMAIL.CZ, s.r.o., se sídlem Netroufalky 797/5, 625 00 Brno, IČ: 29210372.
Údaje našich klientů poskytneme třetím osobám rovněž v případech, kdy jsme vázáni platnými právními předpisy tyto údaje zpřístupnit a předat – jedná se zejména o orgány státní správy, soudy, orgány činné v trestním řízení, exekutory, notáře, insolvenční správce apod.).
Osobní údaje předáme třetím osobám rovněž za účelem ochrany našich práv a právem chráněných zájmů (např. našim spolupracujícím advokátním kancelářím). Rozsah poskytnutých osobních údajů bude v takovém případě omezen na údaje nezbytné pro úspěšné uplatnění našeho nároku.
Na žádost klienta poskytneme jeho osobní údaje i dalším třetím osobám, vždy však v nezbytně nutném rozsahu a pouze v souvislosti se službami, které pro naši společnost resp. pro klienta tyto třetí osoby budou zajišťovat. Jedná se např. o našeho spolupracujícího znalce za účelem vyhotovení znaleckého posudku o ceně nemovitosti nebo finančního poradce za účelem zpracování nabídky na financování koupě nemovitosti apod.

 

JAKÝM ZPŮSOBEM ZPRACOVÁVÁME OSOBNÍ ÚDAJE

Osobní údaje zpracováváme a uchováváme v elektronické podobě prostřednictvím prostředků výpočetní techniky, a dále v listinné podobě.
Osobní údaje klientů v listinné a elektronické podobě uchováváme ve služebních prostorách naší společnosti, kam je zamezen přístup nepovolaným osobám obvyklými prostředky (zamčené dveře, osobní dohled zaměstnanců společnosti apod.). Přístup k osobním údajům je omezen pouze na zaměstnance společnosti a shora uvedené zpracovatele. Všechny tyto osoby jsou vázány zákonnou nebo smluvní mlčenlivostí.
Přístup k osobním údajům klienta je rovněž chráněn systémem přístupových hesel a práv.

 

JAKÁ PRÁVA MÁTE JAKO SUBJEKTU ÚDAJŮ

požadovat informaci o tom, jaké osobní údaje zpracováváme
vyžádat si přístup k údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit
požadovat výmaz osobních údajů, to však pouze za podmínky, že neexistuje žádný zákonný důvod k jejich dalšímu zpracování
udělený souhlas odvolat nebo změnit jeho rozsah
uplatnit své případné námitky proti zpracování osobních údajů

    a to některým z následujících způsobů:

osobně v sídle naší společnosti nebo v hlavní kanceláři
e-mailem na adresu: [email protected] 
telefonicky na čísle: +420 533 339 111


Se svými podněty se rovněž můžete obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.